723 859 558 info@dangottwald.cz

Kdo jsem

Na této stránce bych rád vysvětlil, kdo jsem, co mám za sebou a jak vám mohu pomoci s vaším byznysem. Spousta lidí má jen stručné profesní životopisy a já vám tímto nabízím ucelenější vhled do toho, kdo jsem a co reálně nabízím.

Můj background

Už odmalička jsem se zajímal o počítače a moderní technologie. Samozřejmě jsem nejprve hlavně hltal počítačové hry, ale postupně jsem začínal i chápat, jak počítač i software funguje.

Když jsem ještě bydlel u rodičů, tak jsem se stal takovým domácím IT, neboť když byl jakýkoliv problém s PC, tak jsem to uměl napravit.

Škola

Vystudoval jsem nejprve technickou školu nábytkářství, ale hned po maturitě jsem věděl, že v oboru pokračovat nebudu (nicméně se mi později hodily některé znalosti) a šel jsem na vyšší odbornou školu informačních služeb (VOŠIS).

Na VOŠIS jsem studoval informační management (knihovnictví) a zajímal jsem se hodně o vyhledávání, zpracování a vyhodnocování informací.

Na škole jsem měl např. knihovnické databáze a pro svoji závěrečnou práci jsem si vybral právě téma vyhledávání informací pomocí databází. Původně jsem si totiž myslel, že budu pracovat jako rešeršér v nějaké odborné instituci.

Po vystudování VOŠIS (titul DiS) jsem šel na stejný obor na UK FF – informační studia a knihovnictví. Chtěl jsem v tom oboru pokračovat, ale osud tomu nechtěl a já na doporučení našel práci jako SEO specialista.

K SEO jsem měl blízko, neboť jsem se zajímal o vyhledávače a bylo mi blízké tvořit analýzy na základě dat.

Taky jsem již dříve zjišťoval, jak zařídit, aby můj blog byl více na internetu vidět a měl více návštěvníků, takže moje příští kariéra byla jasná.

VŠ jsem nedostudoval, protože v té době jsem již začal pracovat a v pokračování studia jsem již neviděl smysl. Práce mi zabrala většinu času i energie.

Práce

Začal jsem pracovat jako SEO konzultant ve firmě, která tvořila software, webové stránky a poskytovala marketing klientům. V této firmě jsem se hodně naučil a taky jsem si naplno uvědomil, jaký způsob práce mi vyhovuje.

Ukázalo se, že jsem velký dříč, ale v práci potřebuji i určitou míru svobody a samostatnosti.

Po roce jsem z firmy odešel a hledal jsem nějakou firmu, která má více svobodné prostředí a partu lidí, kterou ta práce baví. Narazil jsem na Etneteru.

Práci pro mě sice neměli, ale doporučili mi jejich sesterskou firmu.

Ani tam neměli práci pro mojí pozici. Já se hlásil jako SEO konzultant a oni hledali PPC team leadera 🙂 Nicméně, na pohovoru jsem je přesvědčil a oni díky mě zřídili nové SEO oddělení.

V této firmě jsem byl spokojený, hodně jsem makal, zlepšoval se a hlavně jsem měl výsledky u klientským projektů. Líbila se mi punková atmosféra firmy, flexibilní pracovní doba a vysoká míra zodpovědnosti i samostatnosti.

Z firmy jsem nakonec odešel, neboť se změnila atmosféra. Celá firma se přestěhovala do větší budovy, místo kanceláří jsme měli open space a celková startupová atmosféra se změnila na začínající korporát.

Vše, co se mi na firmě líbilo, bylo pryč. A tehdy jsem si uvědomil, že mám již dost zkušeností i know how, abych se plně osamostatnil a šel na volnou nohu.

Následujících cca 7 let jsem podnikal jako online marketingový specialista na volné noze. vytvořil jsem si web danielg.cz a brzo začaly chodit poptávky.

Za těch 7 let jsem udělal desítky až stovky různých analýz webů a několika stálým klientům jsem pravidelně zvyšoval návštěvnost a hlavně tržby.

Vlastní projekty

Být freelancer bylo sice fajn, ale záhy jsem začal řešit, že se hodí spolupracovat s dalšími kolegy, kteří jsou specialisté na další obory marketingu. vytvořil jsem si tedy síť dalších freelancerů.

To mi však nepřišlo dostačující a společně s kolegou z jiné firmy jsme založili freelance firmu sdružující různé freelancery a začali jsem své služby nabízet podobně jako agentura.

Chvíli to fungovalo, ale ukázalo se, že struktura volnonožců není tak efektivní a jednotliví lidé potřebují mít nějaké vedení i hlubší vztah k dané firmě.

Po této zkušenosti jsem již poučen raději založil reálnou firmu. Společně s kolegou programátorem a grafičkou, jsme založili nejprve projekt jakoviking a poté i reálnou firmu byznyslab.

V těchto firmách byla již moje pozice hlavně o strategii, vedení marketingu a koordinace různých dodavatelů i našeho týmu. Reálně jsem se tedy stal CMO.

Dílna FutLab

Po x let v online marketingu jsem však potřeboval nějakou změnu. Trpěl jsem tím, že nic hmatatelného netvořím a nic po sobě nezanechám.

Až se mě jednou děti zeptají, co jsem dělal, tak budu muset říct, že jsem jen dělal nějaký marketing a vydělával peníze. To mi přišlo trochu málo.

Tehdy jsem se hodně zajímal o 3D tisk a DIY kulturu. Když jsem pak byl na Filipínách, tak mě napadlo, že bychom si mohli některé věci vyrábět sami.

Přítelkyně se věnovala šití a mě zase čím dál více začalo zajímat, jak si vyrábět některé věci sám a pomocí 3D tisku.

Když jsme se vrátili z dovolené, začali jsme se pídit po tom, kde najít nějakou otevřenou dílnu v Praze, kde bychom mohli používat různé stroje a vyrábět svoje výrobky, které poté budeme prodávat.

Zkráceně: Žádnou jsme nenašli a tak jsme se rozhodli, že si jí založíme sami. Více o tom v tomto článku: Jak jsme si založili uměleckou dílnu a slévárnu úplně od nuly.

Mít vlastní dílnu a reálnou výrobu, to byla pro mě obrovská zkušenost. Z marketingového managera jsem se musel najednou stát majitelem dílny, CEO, technikem, účetním, koordinátorem workshopů, mistrem výroby, výrobcem, atd.

Neříkám, že jsem vše dělal vždy sám, měli jsme mnoho dobrovolníků, členů a později i zaměstnanců do výroby, ale i tak jsem částečně nebo úplně musel řešit každou část podnikání. Zkrátka klasické trable začínajícího podnikatele.

Když nás (stejně jako tisíce jiných podniků) zasáhla pandemie a lockdown, tak jsem musel zavřít naši dílnu pro členy a zrušit všechny workshopy pro veřejnost. Samozřejmě to pro nás byl obrovský zásah do příjmů, ale byla to i příležitost.

Rozhodli jsme se tedy, že původně částečnou zakázkovou dílnu, transformujeme na plně zakázkovou výrobu. Znamenalo to ukončit členství a přestavět dílnu na zakázkovou výrobu.

Myslím, že se to celkem povedlo. Od malých sošek jsme přešli k velkým bronzovým bustám a k sochám ze sádry či betonu.

Splnil se mi můj sen a mohu říct, že po sobě něco fyzického a dlouhotrvajícího zanechám.

Již nyní (po necelém roce výroby) můžete najít v Česku i na Slovensku různé naše busty, hlavy, skulptury i sochy. Stačí se podívat na naše reference.

Jen namátkově:

Socha Napoleona v luxusní restauraci – Hotel Bonaparte Košice

Bronzová busta kardinála Berana v Mladé Vožici

Vlastní návrh sochy čtenáře v parku Přátelství v Opavě

Bronzová busta Reverenda Gregora Vaniščáka v Lemešanech

Socha milenců v obci Vráto

A spousta dalších bust, soch i stolů pro soukromé účely. Stačí se podívat na náš Instagram.

Co dalšího s dílnou chystám a proč se chci zase věnovat více marketingu?

Jak to tak v životě bývá, musí si člověk nejprve něco na vlastní kůži zažít, aby pak dospěl k tomu, že to co dělal dříve, vlastně dávalo větší smysl.

Jinými slovy, jsem si uvědomil, že mě více baví vedení marketingu, než řízení celého podniku (a zvlášť ve výrobě, která je extrémně náročná na náklady).

Výrobu chci tedy předat kolegovi, který je již momentálně mistrem výroby ve FutLabu a pro byznysovou část zatím hledám kolegu/kolegyni, kteří FutLab zase posunou někam dál.

Mě baví hlavně ta kreativní část, propagace a vše okolo marketingu.

Zároveň už nechci vše dělat sám. Nejsem specialista na všechny podobory online marketingu a ani není v mých silách být takový superman.

Myslím si, že specialista na danou oblast (např. PPC) udělá práci 10 x rychleji, lépe e efektivněji, než bych jí udělal sám. Je dobré nástrojům rozumět, chápat princip fungování, mít zkušenost, ale svojí roli už vidím více v managementu a strategickém řízení.

Proto mým současným hlavním focusem je poskytovat mé služby jako CMO. Buď několika firmám na částečný úvazek, nebo jedné firmě na full time.

Jaké jsou moje znalosti

Když to vezmu chronologicky, tak jsem rozvíjel postupně následující dovednosti:

Technické

  • Práce s pc a IT správa
  • Excel, word, powerpoint, aplikace google a další administrativní nástroje
  • Vyhledávání informací přes databáze a vyhledávače
  • Zoner, Photoshop, Ilustrator
  • Základy html a CSS
  • Tvorba webů na wordpress
  • SEO a linkbuilding (on page i off page)
  • Přesah do UX a mobile friendly
  • Tvorba contentu (copywriting)
  • Webová analytika: GA, SC, collabim, MM, atd.
  • Budování brandu a PR
  • Zvyšování CTR
  • PPC: adwords, sklik i facebook business
  • Znalost remarketingu
  • Vymýšlení grafických podkladů (fotky, bannery, videa)
  • Podílení se na tvorbě print materiálů
  • E-mailing kampaně
  • Tvorba obsahových strategií i realizace
  • Správa sociálních sítí

Vlastnosti

  • Soběstačnost i práce v týmu
  • Zodpovědnost
  • Houževnatost
  • Pečlivost
  • Pracovitost
  • Analytické i kreativní myšlení
  • Systematičnost
  • Komunikativnost
  • Reprezentativnost

Managerské dovednosti

  • Vedení i motivace týmu
  • Schopnost naslouchat i přijímat rozhodnutí
  • Vedení příkladem, mentoring
  • Výběr vhodných kandidátů a následná spolupráce
  • Analýza výsledků a práce s budgetem
  • Koordinace a řízení externích dodavatelů a firem
  • Komunikace s týmem, klienty i vedením

Reference

Slovy klientů, kolegů i spolupracovníků:

„Spolupráce s Danem byla velmi přínosná, zejména díky dobrým nápadům a tahu na bránu. Na každou dílčí část se dokáže dívat s nadhledem a v širších souvislostech, aby vše správně zapadlo a fungovalo jako celek. Velmi jsem oceňoval také schopnost přepínat mezi velmi analytickým smyslem pro detail a na druhé straně schopnost se vcítit do koncového zákazníka a uvažovat, jak se mu co nejlépe přiblížit. Jako CMO je nejen schopný stratég, ale také odborník na online marketing s dobrou znalostí veškerých potřebných nástrojů a jeho obsáhlé zkušenosti jako SEO konzultanta a Content specialisty, jen potvrzují jeho kvality.“

Radek Šilberský, Projekt manager

S Danem jsem spolupracoval na několika projektech. Vyniká kreativitou, nebojí se nových myšlenek. Líbilo se mi, jak si Dan stojí za svými názory. Ve víru náročných situací se může spolehnout na své pevné hodnoty.

Tomáš Kondr, Projekt manager

„S Danem jsme spolupracovali na spoustu projektech, jako marketing managera si ho vážím a vždy měl klienty na prvním místě. Jeho výsadou byla vždy komunikativnost a proklientský přístup, kdy nic nebylo problém zařídit.“

Petr Malec, SEO specialista

Danielův iniciativní přístup se tak často nevidí, a proto jej za něj musím ocenit. Svým zakázkám se věnuje vždy nad rámec nutného a záleží mu na dokonalosti. To je rozdíl, který dělá z průměrného vynikající. A přesně takový profesionál Daniel je.

Václav Bartoš, Senior product project manager

Moc děkuji za skvělou spolupráci na projektech firmy HEROLD. Danielova práce nám pomohla zvýšit relevantní návštěvnost z vyhledávačů seznam a google. Dokázal nám pomoci i zvýšit konverzní poměr našich elektronických obchodů. Rozhodně doporučuji pro spolupráci.

Jan Harsa, Jednatel Haxo.cz

Zbylé reference na Linkedinu.

Vybrané reference

Marimex.cz – Dlouhodobě se mi dařilo zvyšovat návštěvnost meziročně o cca 30 % oproti předchozímu roku, stejně adekvátně se navyšovaly i tržby. Společně s týmem jsme z Marimexu udělali jednoho z největším prodejců nadzemních bazénů a trampolín.

Datart.cz – Podílel jsem se na SEO strategii a zajišťoval externí linkbulilding. Díky naší práci Datartu stoupala návštěvnost i tržby. Společně s UX týmem jsme navíc transformovali Datart do moderní podoby, aby mohl konkurovat velkým hráčům v oblasti ecommerce.

Skluzavky.cz – Více jak 8 let jsem spolupracoval úspěšně s firmou Herold a jejími e-shopy: Skluzavky.cz, Domky-herold. Každý rok se mi dařilo zvyšovat organickou návštěvnost a tržby. Meziroční růst o 30-40 % oproti předchozímu roku. Společně s celým týmem dalších marketingových specialistů jsem udělali z lokálního prodejce jednoho z největších prodejců skluzavek, dětských hřišť, zahradních domků, dřevěných hraček/her a dalších produktů.

Atan.cz – Více jak 6 let jsem poskytoval Atanu SEO a linkbuilding. Každý rok se mi dařilo zvyšovat organickou návštěvnost i tržby. Spolupráci jsem nakonec ukončil sám (neboť jsem se chtěl více věnovat jinému projektu) a klient mě ještě přemlouval, abych s ním dál spolupracoval, neboť byl více než spokojený.

Danielg.cz – Když jsem opustil marketingovou agenturu, tak jsem si založil svůj vlastní web SEO konzultanta a zhruba po 3-6 měsících jsem byl vidět téměř na všechna klíčová slova související se SEO. Stal jsem se jedním z nejviditelnějších SEO specialistů ve vyhledávačích. Díky tomu jsem dalších cca 7 let měl neustálý přísun nových poptávek na analýzy, SEO a linkbuilding.

Jakoviking.cz – Společně s kolegou programátorem jsme vytvořili web, kde jsme nabízeli tvorbu webových stránek a online marketing. Díky optimalizaci webu i linkbuildingu jsme měli záhy zajištěn pravidelný přísun klientů na tvorbu webů i následný marketing.

FutLab – Na nějakou dobu jsem se chtěl věnovat něčemu více fyzickému (než jen onlinu), a proto jsem si založil kutilskou dílnu. Nejprve jsme fungovali jako otevřená dílna pro platící členy v Praze. Díky SEO jsme se stali první otevřenou dílnou v Praze a konkurovali jsem např. Prusalabu (slavný výrobce 3D tiskáren, který otevřel záhy po nás). Vyšlo o nás množství článků v médiích – stačilo je chytře oslovit (https://futlab.cc/napsali-o-nas/)

Během koronakrize jsme zrušili dílnu pro členy (akce pro více lidí byly zakázány) a transformovali se na umělecko řemeslnou zakázkovou výrobu. Díky SEO a marketingu jsme se záhy stali jednou z nejviditelnějších uměleckých sléváren na internetu a brzo začali své služby poskytovat i na Slovensko.

Prakticky od nuly se nám podařilo vybudovat celou výrobu a nabízet perfektní rukodělné výrobky. Díky znalosti SEO jsme se mohli zobrazovat na všechny související fráze ohledně: Odlévání do bronzu, busty a sochy na zakázku, stoly s epoxidovou pryskyřicí, atd. Díky této viditelnosti máme pravidelné poptávky z oblasti uměleckého řemesla.

Projekty

Práce pro agentury

New Logic – SEO, linkbuilding, PPC, správa webů

Fragile media – Online marketing se zaměřením na SEO, analytiku, UX

Včeliště – Obsahové strategie a inbound marketing

Klienti

www.marimex.cz Největší prodejce nadzemních bazénů a infrasaun ve střední Evropě – SEO, linkbuilding.
www.datart.cz Jeden z nejznámějším prodejců elektroniky – Linkbuilding a PR propagace.
www.drmax.cz Největší lékárenská síť v ČR – SEO, analýza webu, linkbuilding.
www.absolutumhotel.cz Známý hotel na Praze 7 – SEO, pravidelný linkbuilding.
www.hoteljalta.com Proslulý boutique hotel na Václavském náměstí – SEO, pravidelný linkbuilding.
www.holidayinn.cz Jeden z rozsáhlé světové sítě hotelů – SEO, pravidelný linkbuilding.
www.eroticstore.cz Eshop s erotickým zbožím – Poradenství v oblasti SEO a Facebooku.
www.pensionkarolina.cz Pension ve Špindlerově Mlýně – SEO, pravidelný linkbuilding.
www.skluzavky.cz Eshop prodávající dětské skluzavky, hřiště – SEO, linkbuilding.
www.home-institute.cz Zprostředkovatel a poradce pro kupující bytů – Vytvoření obsahové strategie, PR propagace, školení.
www.bohemic.com Eshop s módním oblečením – Analýza webu pro zvýšení konverzního poměru.
www.leaseplango.cz Operativní leasing pro podnikatele – PR propagace.
www.aaastavba.cz Eshop se stavebními potřebami – SEO analýza webu.
kytary.cz Největší eshop prodávající hudební nástroje – Vytvoření podkladů pro obsah blogu, redakční plán, školení.

Speciální zahradnictví – Obsahová strategie, inbound marketing

www.dante.cz (povlečení, bytový textil) – SEO, linkbuilding

www.zastavuz.cz (Autozastavárna) – SEO, linkbuilding

www.domky-herold.cz (zahradní domky, nábytek)- SEO, linkbuilding

Driveto.cz – SEO, linkbuilding

Atan.cz – SEO, linkbuilding

Primazidle.cz – SEO, linkbuilding

Vlastní úspěšné projekty

První stránky vyhledávače na různá klíčová slova související s nabízenými službami. Více o tom v článku: https://danielg.cz/nova-obsahova-strategie-ktere-funguje/ 

FutLab – Kutilská otevřená dílna v Praze

FUTMAKERS – Výroba design stolů, soch a bronzových odlitků

Jaké jsou mé požadavky

Jako zkušený marketér, který již má nějaké know how, reference a znalosti, samozřejmě mám i určité požadavky na danou firmu.

Druh práce

  • CMO – marketingový manager/ředitel
  • Vedení marketingového týmu
  • Tvorba marketingové strategie a její realizace
  • Koordinace externích dodavatelů
  • Vymýšlení podkladů pro marketing
  • Analýza, reporting – průběhu i výsledků práce
  • Jednání s týmem, klienty i vedením firmy
  • Správa marketingového budgetu
  • Výběr a rozhodování o marketingovém týmu
  • Když je potřeba, přidat ruce k dílu a pomoci týmu
  • Školení a mentoring týmu marketérů
  • Podílení se na byznysové strategii firmy

Firma

  • Technologická nebo jinak inovativní firma, která řeší nějakou potřebu na trhu
  • Je v něčem unikátní, inovativní nebo nabízí běžnou službu s nadstadardem (dělá to jinak a lépe než konkurence)
  • Svobodná a zodpovědná firma (neřeší odkud a kolik času daný člověk pracuje)
  • Zkušená firma s nějakou historií, která již má nějaké zázemí lidí i financí
  • Duch startupu – chuť inovovat, měnit a rozvíjet
  • Nedirektivní management – vedení je spíše mentorské a umožňovací, než direktivní
  • Zázemí v Praze
  • Běžné kanceláře, které nejsou open space
  • Podporuje work life balance, remote, svobodu i zodpovědnost
  • Je to odpovědná firma, kterou zajímá její dopad na okolí i ekologii
  • Zajímá se o své zaměstnance i klienty
  • Má silně pro-zákaznický přístup
  • Respektuje volný čas a soukromí svých zaměstnanců (nenutí do přesčasů a práci o víkendu)
  • Má adekvátní budget pro investici do marketingových nákladů

Plat a benefity

  • Plat 70 000 – 100 000 Kč/měsíc (dle rozsahu práce a míry zodpovědnosti)
  • Práce remote nebo 2 dny v kanceláři, zbytek HO
  • Flexibilní pracovní doba (je jedno kdy pracuji, důležitá je odvedená práce)
  • Podpora vzdělávání (placené kurzy a konference pro zvýšení kvalifikace)
  • Případný podíl ze zisku firmy (pokud se podílím na klíčové pozici ve firmě a již jsem odpracoval určitý čas)
  • Spolupodílení se na utváření fungování i podoby firmy

Kontakt

Zaujala vás moje práce? Kontaktujte mě.