V této zakázce jsem řešil marketingovou strategii pro klienta, který staví velmi kvalitní modulární domy na klíč. O modulární dřevostavby se sám zajímám, proto to pro mě bylo velmi blízké téma, do kterého jsem se velmi snadno mohl ponořit.
Z důvodů zachování důvěrných informací nebudu konkretizovat název firmy ani konkrétní čísla.
Poptávka klienta
„Dobrý den pane Gottwalde, oslovuji vás s nabídkou spolupráce na přípravě marketingové strategie.
Potřebujeme pomoci s přípravou komplexní marketingové strategie (audit současných kanálů, analýza trhu, vytvoření nové marketingové a brandové strategie…).
V případě vašeho zájmu o spolupráci, rádi poskytneme další informace.„
Následné jednání
Následně jsme si vyměnili ještě několik e-mailů, vypracoval jsem nabídku a uskutečnili jsem jeden online hovor, kde jsem zodpověděl všechny dotazy klienta.
Realizace marketing strategie
- Prošel jsem s klientem úvodní dotazník potřebný pro strategii. V tomto případě chtěl klient zodpovědět otázky písemně, proto jsem mu dotazník poslal.
- Požádal jsem klienta o přístup do analytických nástrojů, které již používal: Google Analytics, Facebook BM, Search Console.
- Prošel jsem si všechna data z analytických nástrojů a prošel web svými nástroji, které nepotřebují klientský přístup.
- Na základě dat i odpovědí jsem zpracoval strategii.
- Následně jsem s klientem domluvil termín a spojili jsme se pomocí online hovoru. Strategii jsem odprezentoval a vysvětlil jednotlivé body.
Parametry strategie
Časová náročnost: 77 h
Počet stránek: 71
Data na základě: GA, Similar Web, Search Console, FB BM, Majestic SEO.
Důraz strategie na: Sociální síť Facebook, content a branding.
Zjištění strategie
Konkrétní zjištění jsou více detailní a na základě důkladné analýzy. Vzhledem k zachování mlčenlivosti však zde budu více obecný a stručný:
- Více se zaměřit na reference realizací na blogu.
- Videa a fotky realizací.
- Vytvořit cílovou stránku hlavního prodeje.
- Na cílovou stránku směřovat PPC kampaně i SEO.
- Sdílet více realizace a příběhy zákazníků na social.
- Zapojit do strategie e-mailing kampaně.
- Více zviditelnit tým a otevřít se pro zákazníky.
- Odkrýt trochu know how firmy pro veřejnost.
- Podchytit offline akce.
- Lépe nastavit měření a cíle.
Realizace strategie
Těsně před zhotovením strategie mě oslovil klient, který mě vytížil na full time, proto jsem se dohodl s tímto klientem, že bych realizaci strategie přenechal někomu jinému.
Klient měl v záloze spolupracující marketing agenturu a nebyl tedy problém jí strategii odprezentovat a předat.
Agentura se následně ujala samotné realizace.
Jaká byla reakce klienta na hotovou strategii
Děkujeme vám za zpracování velmi podrobné a kvalitní strategie, určitě jí využijeme pro následnou realizaci. Některé zakázky už máme předem domluvené a potřebujeme více tlačit samotný brand značky a být více vidět v online i offline prostředí.