723 859 558 info@dangottwald.cz

Jaké čekat novinky a trendy online marketingu v roce 2022? V následujícím článku vám přináším shrnutí těch nejzajímavějších.

Online marketing trendy 2022

Chatboti a Livestream

Stále více populární je tzv. chatbot, který aktivně komunikuje s uživatelem během nákupního procesu.

Ve Východní Asii však došli ještě dále a je zde populární nakupování během livestreamu, což je něco jako online verze dříve populárního teleshopingu v televizi.

Instagram Reels a videa

Instagram se po vzoru TikToku chce více zaměřit na videa neboli Reels.

Dle CEO Instagramu se můžeme těšit např. na dlouhé formáty videa, konec IGTV nebo možnost videa editovat přímo v aplikaci.

Instagram se tak po vzoru TikToku (který zažívá strmý růst popularity) bude čím dál více soustředit (a zřejmě i upřednostňovat) videoformáty a zejména na formát Reels.

Krátká a rychlá videa nabízí nejen Instagram a TikTok, ale také YouTube.

Trendem se také stávají (zejména u mladšího publika) tzv. DIY videa, která nabízejí pohled do zákulisí, neupravený vzhled a skutečné příběhy, či různé návody a postupy.

Obecně se můžeme spolehnout na to, že videoformáty budou mít stále větší prostor, ať už ve vyhledávači, v reklamě, na sociálních sítích nebo na webu.

Intent Search

Google se snaží více porozumět hledání uživatelů ve vyhledávači k tomu, aby poskytl co nejvíce relevantní odpověď.

Proto když např. budete hledat nějaký konkrétní návod, tak se vám bude snažit nabídnout přímo odpověď hned ve vyhledávači, nebo vám nabídne přímo video s návodem.

Jako např. zde:

Nebo video:

Core Web Vitals

Zaměřte se u svého webu na tzv. Core Web Vitals, což jsou měřitelné metriky při načítání vašeho webu a změn rozvržení, které Google posuzuje:

  • Vykreslení největšího obsahu webu (obrázek, video nebo delší text)
  • Prodleva prvního vstupu (doba od prvního kliknutí na odkaz, až po reakci prohlížeče na danou interakci)
  • Kumulativní změna rozvržení (Různé změny rozvržení stránky po dobu existence webu)

Jak to zjistíte? Pomocí Search Console a Page Speed Insights.

Automatizace a personalizace

Není to nic extra nového, ale stále častějším trendem, je čím dál větší personalizace webu i reklamy dle daného zákazníka.

S tím souvisí automatizace různých úkonů, které již není potřeba vykonávat ručně.

Velkým trendem se stává automatizace publikování, vystavování faktur nebo vytvoření různých událostí a jejich zápis do statistických tabulek či grafů. Možností je nepřeberné množství.

Už nemusíte složitě ukládat fotky z foťáku a poté je ručně publikovat, automatizace to vyřeší za vás, stačí vše správně nastavit a použít např. český nástroj Integromat.

Influencer marketing

Influenceři dostávají stále větší prostor a dle uživatelů mají i větší autentičnost a důvěryhodnost.

Krásným příkladem je, když např. jako kutil hledáte nějakou dostupnou svářečku a při zadání názvu dané značky + recenze, pak narazíte na video YouTube, kde Váš oblíbený YouTuber (kutil Tim) vyjmenuje všechny pozitiva i negativa daného výrobku. Určitě vám to usnadní rozhodování.

Ochrana soukromí a cookies lišta

Google měl v plánu, že bude od roku 2022 blokovat soubory cookies třetích stran v prohlížeči Chrome. Zatím to odložil na rok 2023.

V Česku od ledna 2022 je změna v legislativě ohledně cookies:

Pokud na webu pracujete s cookies, bude od Nového roku zapotřebí souhlas návštěvníka webu nejen s cookies pro účely profilování a remarketingu, ale také s těmi, které jsme dodnes řadili pod analytiku – tedy tzv. oprávněný zájem.“ Více zde.

Další novinky:

  • Facebook je pod značkou Meta a chystá se virtuální svět – Metaverse.
  • LinkedIn roste a nabízí čím dál větší prostor pro hledání práce, novinky z firem, videa a způsob, jak polidštit značku a ukázat vhled do firem.
  • Vyhledávání pomocí hlasu i pomocí vizuálů je na vzestupu.
  • Omnichannel je král – buďte vidět na všech platformách, kanálech a propojte veškerý obsah, vše poté analyzujte a vyhodnocujte.
  • Opravdové příběhy táhnou – uživatelé chtějí vidět reálný příběh za značkou a musí se s ní ztotožňovat.
  • Přímé doporučení od rodiny a přátel je nejlepší způsob marketingu a zvyšuje důvěryhodnost dané značky.
  • Firmy se adaptují na práci remote či home office. Mění se tím celý způsob práce i komunikace napříč firmou.