SEO tip 9) Videa

SEO tip 9) Videa

V následujícím SEO seriálu postupně procházím jednotlivé aspekty SEO a dávám tipy, jak zlepšit viditelnost a nalezitelnost vašeho webu ve vyhledávačích.

V tomto dílu vám prozradím konkrétní tipy, jak upravit videa pro lepší SEO.


Máte zájem o službu SEO – optimalizace webu?

Neváhejte mě kontaktovat.


SEO pro videa – teorie

Pokud chcete, aby se vaše video zobrazovalo v horní části obrazovky, je potřeba dodržet SEO doporučení od Google.

Mezi tato doporučení patří:

  • Samostatná veřejná indexovatelná stránka
  • Vhodné značky html pro videa (video, embed, iframe nebo object)
  • Sitemap pro videa
  • Dejte si pozor na příliš komplikovaný javascript nebo potřeby interakce uživatele k načtení videa
  • U třetích stran (např. YouTube) může Google indexovat obě verze stránek

Technické požadavky na video

  • Vysoce kvalitní miniatura videa (formáty: BMP, GIF, JPEG, PNG, WebP a SVG)
  • Velikost miniatury: Minimálně 60 x 30 pixelů
  • Průhlednost miniatury alespoň 80 %
  • Strukturovaná data
  • Stabilní adresa url videa

SEO video – praktická část

Optimalizaci videa v praxi vám ukážu na svém blogu o pivu SEDIVOUS a u dílny FutLab.

Máme na stránkách několik videí a někde se podařilo dostat videa přímo do vyhledávání, jinde je to zatím v procesu zpracování Googlem.

SEO + video: domácí pivovar

Modře vyznačen článek, zeleně video.

SEO + video: Slévárna

Toto jsou videa, kde jsem nic nenastavoval a jen správně popsal pomocí klíčových slov názvy videí na YouTube a následně video vložil do stejnojmenného článku.

Důležité je video správně popsat do názvu a popisků pomocí klíčových slov.

Důvod nezobrazení videa

Naopak tam, kde jsem si hrál se strukturovanými daty, tak se zatím nepodařilo video dostat do vyhledávání.

Dle Googlu jsou strukturovaná data nastavená správně:

Možné důvody

Google data sice přijal a zaindexoval, ale pro zatím nezobrazil ve vyhledávání.

Případně vyhodnotil jako relevantnější jiné video, které má větší váhu z hlediska autority.

Poslední variantou je to, že chtěl více diverzifikovat obsah, kde už vyjíždí dva články a nechce tam ještě vkládat video ze stejného zdroje.

Jakmile nastane nějaká změna, doplním jako aktualizaci do článku.

V příštím díle

Více o tom, jak dělat lepší SEO obrázky.

Pokud se vám obsah líbil, budu rád za sdílení, nebo komentář.

Jednotlivé díly seriálu

SEO tip 1) Technická stránka
SEO tip 2) Responsivní design
SEO tip 3) Rychlost načítání
SEO tip 4) Interní prolinkování
SEO tip 5) Kvalitní obsah
SEO tip 6) E-E-A-T
SEO tip 7) Jak na linkbuilding
SEO tip 8) Klíčová slova
SEO tip 9) Videa
SEO tip 10) Obrázky
SEO tip 11) Webové příběhy
SEO tip 12) Google Discovery

Napadají vás další tipy na lepší SEO videa v praxi?

Napište mi do komentáře.

Obsah článku

Líbí se Vám obsah?

Odebírejte Newsletter, ať vám nic neunikne.

Odebírejte novinky ze světa AI

Chcete-li se přihlásit k odběru tohoto blogu a dostávat upozornění na nové příspěvky e-mailem, zadejte svou e-mailovou adresu.

Sledujte mě na sítích.

Odběr novinek AI​

Odebírejte novinky ze světa AI

Chcete-li se přihlásit k odběru tohoto blogu a dostávat upozornění na nové příspěvky e-mailem, zadejte svou e-mailovou adresu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podobné články

školení chatGPT

Praktické Školení chatGPT

Nabízím praktické školení chatGPT pro firmy i jednotlivce. Díky tomuto kurzu se dozvíte, jak chat GPT používat při každodenní práci i na pomoc v osobním

Číst více »