SEO tip 2) Responsivní design

SEO tip 2) Responsivní design

V následujícím SEO seriálu postupně procházím jednotlivé aspekty SEO a dávám tipy, jak zlepšit viditelnost a nalezitelnost vašeho webu ve vyhledávačích.

O tom co je responsivní design, jsem psal již minule: technická stránka z pohledu SEO.


Máte zájem o službu SEO – optimalizace webu?

Neváhejte mně kontaktovat.


Pojďme se nyní podívat na to, jak si vede můj vlastní web.

Kontrola – responsivní SEO

Ke kontrole můžete použít nástroj Search Console.

Vidíme, že 29 stránek je použitelných a 1 nepoužitelná.

Můžeme se podívat na konkrétní chyby:

Jedná se o stránku: https://dangottwald.cz/online-marketing-2022-novinky-a-trendy/

Chyby:

Následně se podíváme do adminu webu a mobilní zobrazení:

Text je příliš malý

Písmo mohu zvětšit a zlepšit tak celkovou čitelnost.

Google nedoporučuje písmo menší než 10 px. Zvětšil jsem tedy na 17.

Klikatelné prvky u sebe

Mezery jsem vyřešil větším odsazením odstavců.

Obsah širší než obrazovka

Zde se zřejmě jednalo o nějaké embed odkazy na YouTube, které vnikly převodem z původní šablony na novou. Odkazy jsem tedy odstranil, případně je možné YouTube videa znovu vložit do html kódu v adminu.

Dodatečná kontrola

Zkontrolujte přímo na mobilu:

Následně můžete ještě zkontrolovat v nástroji Google.

(Myslete na to, že kontrolujete pouze url, ne celý web).

Proč nebyl můj článek optimalizovaný?

Původně byl, ale to se může lehce změnit.

Důvod proč jeden z článků na mém webu nebyl správně optimalizovaný pro mobilní zařízení je ten, že jsem článek psal na původně jiné šabloně WP a novou šablonu jsem přidal nedávno. Nové články již budou bez problému optimalizované.

V mém případě se naštěstí jednalo jen o jeden článek. Nezpoamínejte však na to, když děláte redesign webu. Může vám to některé starší články úplně rozhodit.

Stejně tak občas sledujte nástroje Search Console, co vám hlásí za chyby. Může se stát, že např. odkazujete na nějaký externí zdroj, který se může časem měnit (YT, Twitter, odkazy, atd.).

V příštím díle se podíváme na rychlost načítání webu.

Jednotlivé díly seriálu

SEO tip 1) Technická stránka
SEO tip 2) Responsivní design
SEO tip 3) Rychlost načítání
SEO tip 4) Interní prolinkování
SEO tip 5) Kvalitní obsah
SEO tip 6) E-E-A-T
SEO tip 7) Odkazové portfolio
SEO tip 8) Klíčová slova
SEO tip 9) Videa
SEO tip 10) Obrázky
SEO tip 11) Webové příběhy
SEO tip 12) Google Discovery

Obsah článku

Líbí se Vám obsah?

Odebírejte Newsletter, ať vám nic neunikne.

Odebírejte novinky ze světa AI

Chcete-li se přihlásit k odběru tohoto blogu a dostávat upozornění na nové příspěvky e-mailem, zadejte svou e-mailovou adresu.

Sledujte mě na sítích.

Odběr novinek AI​

Odebírejte novinky ze světa AI

Chcete-li se přihlásit k odběru tohoto blogu a dostávat upozornění na nové příspěvky e-mailem, zadejte svou e-mailovou adresu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podobné články

školení chatGPT

Praktické Školení chatGPT

Nabízím praktické školení chatGPT pro firmy i jednotlivce. Díky tomuto kurzu se dozvíte, jak chat GPT používat při každodenní práci i na pomoc v osobním

Číst více »